מה ההבדל בין קליקים, צפיות בדף נחיתה וצפיות בתוכן ואיך משתמשים בהן בפרסום בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק

קליקים, צפיות בדף נחיתה וצפיות בתוכן – שלושה מטריקות דומות אך שונות. אז מהם ההבדלים ביניהן?

לחיצה על מודעת פייסבוק של חנות או עסק איקומרס בדרך כלל תוביל אותך לאתר העסק, לקטגוריית המוצרים הרלוונטית או לעמוד מוצר ספציפי. בתקווה שתאהב את מה שאתה רואה, תוסיף אותו לעגלת הקניות באתר ותשלים את הרכישה.

אולם בעוד שלמתבונן מן הצד בעיניים לא מקצועיות זה יכול להיראות פשוט.

לחיצה > איתור ובחירת המוצר הרלוונטי > רכישה –  האמת היא שהמציאות מורכבת יותר.

מסע הלקוח כולל בתוכו שלבים רבים, כאשר כל אחד מהם חייב להיבנות בצורה אופטימלית.

המפתח להבנה של כל אחד מחלקי תהליך המכירה בפלטפורמות שיווק דיגיטלי כגון פייסבוק היא מדידה וגיבוש תמונה מדויקת של התנהגות המשתמשים בכל שלב בתהליך.

לדוגמא: ניקח מקרה בו מודעה לא מביאה את התוצאות הרצויות. הסיבות הפוטנציאליות לכך הן רבות ומגוונות והנה רק חלק מהאפשרויות:

– הקריאייטיב אינו מושך מספיק את העין.

– יש בעיה עם הקישור אותו הגדרנו במודעה.

– קוד הקופון אינו תקין.

– דף הנחיתה לא מתקשר בצורה ברורה מספיק את הערך אותו מספק המוצר.

על ידי מדידה מדויקת של כל שלב והבנת המשמעויות הנגזרות מתוך הנתונים שמתקבלים, ניתן לעיתים רבות לחסוך זמן יקר ולהצביע במידה רבה של וודאות איזה שלב בתהליך אינו תקין ומה בדיוק נדרש לשפר.

במאמר הזה, אנו מבקשים להתמקד בשלוש מטריקות חשובות: קליקים, צפיות בדף נחיתה וצפיות בתוכן.

קליקים

פשוטו כמשמעו, מציג לנו כמה משתמשים לחצו בפועל על המודעה. אולם למרות, שכל מפרסם מעוניין לדעת כמה משתמשים הקליקו על המודעה שלו, לעיתים קרובות המספר הזה אינו בהכרח מועיל.

מדוע?

לחיצה על מודעה לא אומרת בהכרח שהמשתמש אכן הגיע לדף הנחיתה. סביר להניח שמספר לא מבוטל של משתמשים לחצו על המודעה אך נטשו אותה מיד מבלי להגיע לאתר/דף הנחיתה. אם בגלל שזמן הטעינה של הדף לקח שנייה אחת יותר מדי ואם בגלל שהתחרטו או שקפצה להם במכשיר התראה מעניינת יותר באפליקציה אחרת.

קליקים עשויים להיות יעילים עבור בדיקות (A/B Testing), כאשר מחלקים את מספר הקליקים (Link Clicks) במספר הפעמים שהמודעה הופיעה (Impressions). התוצאה של החלוקה הזו נקראת CTR.

לדוגמא, ניתן ליצור מודעות זהות מבחינת הטקסט (Copy) כאשר באחת תהיה תמונה עם רקע אדום ובשנייה אותה התמונה עם רקע כחול. אנו נבדוק איזו גרסה מקבלת את יחס ההקלקה הגבוה יותר.

צפיות בעמוד נחיתה

כדי שניתן יהיה לגבש תמונה מדויקת יותר ולהבין כמה אנשים בפועל אכן הגיעו לאתר או דף הנחיתה כתוצאה מן המודעה הזו דרוש מידע נוסף.  המטריקה שנקראת צפיות בעמוד נחיתה יכולה לסייע לנו בכך.

תפקידה של מטריקה זו הוא לסנן את כל אותם קליקים כפולים או נטושים ולמדוד רק את אלה שלחצו על המודעה וגם הגיעו בסופו של דבר לדף הנחיתה. מה שכאמור מספק תמונה מדויקת ורלוונטית יותר של תנועת המשתמשים שנשלחה אל האתר מאותה המודעה.

על אף העובדה שמשתמשים שהגיעו לאתר היא אינדיקציה ברורה שהמודעה אכן מושכת לקוחות פוטנציאליים, עדיין קשה יהיה להעריך מהו אחוז המשתמשים שעשו זאת רק מתוך סקרנות רגעית וכמה שוקלים ברצינות לרכוש את המוצר.

צפיות בתוכן

המטריקה בעזרתה תוכלו לקבל מידע מדויק יותר לגבי מספר המשתמשים שלא רק הגיעו לדף הנחיתה אלא ממש ביצעו פעולות באתר היא צפיות בתוכן.

גם במקרה הזה, על מנת לקבל את הנתון באחוזים ניתן לחלק את מספר הצפיות בתוכן במספר הקליקים או הצפיות בעמוד הנחיתה. ככל שהמספר המתקבל קרוב יותר ל-1, כך ניתן לומר שאיכות התנועה שנוצרה על ידי המודעה הזו טובה יותר.

בפלטפורמות כמו Shopify או WordPress, מדד הצפיות בתוכן מוגדר אוטומטית למדוד ביקורים בדפי מוצר. כלומר, לא כל הגעה לדף נחיתה באתר תיחשב לצפייה בתוכן, אלא רק הגעה לדף מוצר.

ההסבר: בעת יצירת מודעה, עליך לספק כמובן גם את כתובת ה-URL, כלומר העמוד באתר אליו תוביל ההקלקה על המודעה. נניח ואתה מעוניין לשלוח מן המודעה ישירות לדף מוצר ספציפי ולא לעמוד קטגוריה או עמוד הבית. המשמעות במקרה כזה היא שלמעשה אין הבדל בין מספר הצפיות בעמוד הנחיתה למספר הצפיות בתוכן.

שימוש חכם ב: קליקים, צפיות בדף נחיתה וצפיות בתוכן

מהסיבה הזו ניתן להגדיר את המודעה כך שתשלח דווקא לעמוד קטגוריה ולא לעמוד מוצר ספציפי. על ידי חלוקת מספר הצפיות בתוכן במספר הצפיות בעמוד הנחיתה ניתן יהיה ללמוד על החלק היחסי של המשתמשים שביקרו גם בדף המוצר מתוך כלל המשתמשים שהגיעו לאתר.

קונברטינג דיגיטל הוא משרד פרסום דיגיטלי ממוקד תוצאות המתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון תחומים כגון איקומרס, יצירת לידים, קורסים דיגיטליים ועוד. השאירו פרטים או קבעו איתנו פגישת היכרות ונתקדם משם