עדכון ה- IOS 14 ופרסום בפייסבוק – מה לעשות כדי להתגבר על ההשפעה?

פרסום בפייסבוק

בשנת 2021, חברת אפל השיקה מדיניות פרטיות חדשה (AppTrackingTransparency) לכל המכשירים עם מערכת הפעלה IOS 14 ומעלה. מטבע הדברים, כל האפליקציות הקיימות ב-App Store מחוייבות להתיישר עם המדיניות הזו. לכן, פרסום בפייסבוק מושפע מההגבלות החדשות שמגדירה מדיניות הפרטיות החדשה ביחס לשיתוף מידע על משתמשים.

למידע נוסף (באנגלית) לגבי המדיניות החדשה של אפל ניתן לצפות בוידאו הזה.

מדיניות הפרטיות החדשה של אפל – IOS 14 – מה זה ואיך זה משפיע על פרסום בפייסבוק?

ב- IOS 14, כל האפליקציות – כולל פייסבוק ואינסטגרם – חייבות לקבל את הסכמת המשתמשים לשיתוף בדאטה. רק לאחר מכן הן יכולות לעשות בו שימוש לצורכי פרסום, או כל צורך אחר.

בלי להיכנס עמוק מדי לפרטים הטכניים מאחורי השינויים הללו, המשמעות היא שפרטיות המשתמשים נלקחת ברצינות רבה יותר. מטבע הדברים, הדבר מקשה על המפרסמים לנתח את התנהגות המשתמשים, לשלוט בקהלים המדויקים שייחשפו לקמפיינים, וכן הלאה.

אם אתם בעלי אייפון, ככל הנראה כבר נתקלתם בהודעה הקופצת לאחר התקנה של אפליקציה חדשה ושואלת האם היישום יכול להשתמש במידע שלך או לעקוב אחר הפעילות שלך באפליקציות אחרות.

כמו רוב המשתמשים, כנראה שגם אתם לחצתם על "בקש מהיישום שלא לבצע מעקב".

כתוצאה מכך, הנתונים שמספקת פייסבוק ביחס לביצועי הקמפיינים הממומנים הם פחות מדויקים. שהרי הנתונים אינם כוללים מידע על חלק נרחב בקהל היעד שמחזיק במכשירי אפל ומבקש שלא לשתף את המידע שלו.

ההשפעה של IOS 14 + על פרסום בפייסבוק

מדידה לא תקינה  –

הפיקסל של פייסבוק מדווח על פחות אירועי המרה (Pixel Events) מהמספר בפועל, מה שגורם למפרסמים לקבל תמונה פחות ברורה לגבי מצב הקמפיינים שלהם.

אופטימיזציה וקושי לאלגוריתם –

מכיוון שנאסף פחות מידע, האלגוריתם של פייסבוק מוגבל ביכולות שלו לנתח את ביצועי הקמפיינים ולבצע אופטימיזציה.

אירועי המרה מוגבלים –

כל דומיין מוגבל ל-8 אירועי המרה. מטא קובעת את אירועי ההמרה אוטומטית וניתן לשנות זאת ידנית כפי שנסביר בהמשך.

רימרקטינג –

משתמשי IOS 14 ומעלה שביקרו באתר שלך ולא אישרו את איסוף המידע, אינם במעקב ולא מדווחים. כתוצאה מכך, הם אינם נכללים בקמפייני רימרקטינג, שמהווים חלק חשוב, משמעותי וריווחי עבור חשבונות רבים.

מה צריך לעשות כדי להימנע ככל האפשר מהשפעות מדיניות ה- IOS 14 על פרסום בפייסבוק?

ישנם מספר צעדים שמומלץ לעשות על מנת לצמצם ככל האפשר את ההשלכות של IOS 14 ומעלה על פרסום בפייסבוק.

אימות דומיין בביזנס מנג'ר:

כאשר הדומיין בביזנס מנג'ר מאומת, ההפרעה להגדרה והמדידה של אירועי ההמרה היא פחות משמעותית. תוכלו למצוא מידע נוסף לגבי כיצד לאמת את הדומיין שלכם כאן.

תעדוף של אירועי ההמרה:

קבעו מהם שמונת אירועי ההמרה החשובים ביותר עבורכם למדידה וקבעו את סדר חשיבותם.

הטמעת פיקסל בצד שרת (CAPI – Conversion API):

בחלק מפלטפורמות האיקומרס (שופיפיי לדוגמה) זה נעשה באופן אוטומטי. באחרות (וורדפרס למשל) ניתן להיעזר בתוספים ייעודיים, אך במקרים אחרים תצטרכו לפנות למפתח איתו אתם עובדים שיעשה זאת עבורכם. תוכלו למצוא מידע נוסף על איך לבצע זאת כאן.

טיפ – הפרדת קמפיינים:

לפני שנכנסה לתוקף מדיניות הפרטיות החדשה של IOS 14, יכולתם לראות בפרסום בפייסבוק בדיוק אלו קהלים (גיל, מגדר, אזור מגורים וכו') מגיבים טוב יותר לקמפיינים או המודעות שלכם ולבצע שינויים בהתאם. לאחר כניסתה לתוקף של המדיניות החדשה זה כבר אינו המצב.

לכן לפעמים מומלץ להפריד קמפיינים/אד-סטים. לדוגמא, במקום ליצור קמפיין לגברים ונשים יחד, עדיף ליצור קמפיין אחד לגברים וקמפיין אחר לנשים. בדרך זו, תוכלו למשל לנתח ולהבין איזו מודעה עובדת טוב יותר עבור גברים, איזו עבור נשים וכו'.

קונברטינג דיגיטל הוא משרד פרסום דיגיטלי ממוקד תוצאות המתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון תחומים כגון איקומרס, יצירת לידים, קורסים דיגיטליים ועוד. השאירו פרטים או קבעו איתנו פגישת היכרות ונתקדם משם.  ה