מהם אירועי אופטימיזציה בפרסום בפייסבוק, איך הם משפיעים על הביצועים וכיצד לבחור אירוע בצורה נכונה?

פרסום בפייסבוק

מהם אירועי אופטימיזציה בפרסום בפייסבוק? כיצד הם משפיעים על התוצאות  וכיצד תוכלו לבחור את אירוע האופטימיזציה הכדאי ביותר עבורכם?

האלגוריתם של מטא

פרסום בפייסבוק, בדיוק כמו בכל פלטפורמת פרסום דיגיטלית אחרת, מבוסס בראש ובראשונה על האלגוריתם.

תפקידו של האלגוריתם הוא לנתח את את הקמפיינים והמודעות שיצרת ולהציג אותם למשתמשים אותם הוא מזהה כמשתמשים אותם ניתן יהיה להמיר בקלות הרבה ביותר.

לדוגמא: אם אתה מנהל חנות איקומרס המציעה למכירה אונליין מוצרי תינוקות, כנראה שמשתמשים בגיל הזהב לא ירכשו בקרוב את המוצרים שלך. לכן ניתן להניח שהאלגוריתם של מטא לא יציג להם את המודעות של העסק שלך, אלא אולי של עסק אחר המפרסם דיור מוגן.

כמו בכל טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית, ככל שייאספו יותר נתונים ויצטבר מידע רב יותר, כך יתקבלו החלטות מדויקות ונכונות יותר. אם נשתמש בדוגמא לעיל, המודעה תוצג לקהלים יותר ויותר רלוונטיים – מה שישפר את ביצועי הקמפיין ויגדיל את המכירות באתר.

לפי הנתונים שמפרסמת מטא, על מנת שהקמפיין יעבור אופטימיזציה – כלומר יעבוד בצורה היעילה ביותר ויביא לתוצאות טובות יותר – נדרשים לפחות 50 אירועי אופטימיזציה לאד-סט בשבוע.

מהו אירוע אופטימיזציה בפייסבוק?

ההגדרה של מטא לאירוע אופטימיזציה היא "מספר הפעמים בהן המודעות שלך השיגו את האירוע המוגדר כתוצאה הרצויה בהגדרות האד-סט שלך".

ובהרחבה: בזמן יצירת האד-סט אתה נדרש להגדיר את אירוע ההמרה, כלומר האירוע שאותו אתה מעוניין להשיג. אירוע רצוי יכול להיות למשל "רכישה" (Purchase) – כלומר לגרום לכמה שיותר משתמשים להפוך ללקוחות ולרכוש את המוצר שלך. דוגמא נוספת לאירוע רצוי הוא "הוספה לעגלה" (Add to Cart) – דהיינו לגרום לכמות גדולה ככל הניתן של משתמשים להוסיף את המוצר לעגלת הקניות באתר וכן הלאה.

אם נחזור רגע לדוגמא שלנו (אתר המציע מוצרי תינוקות אונליין), כמובן שמטרת העל של הקמפיין שלנו היא להביא לכמה שיותר רכישות. אם כן מדוע שמישהו ירצה להגדיר אירוע אופטימיזציה שאינו רכישה?

כאן צריך לקחת בחשבון את הנתון לעיל, לפיו על מנת שאד-סט יעבוד בצורה האופטימלית הוא חייב להשיג מינימום של 50 אירועי אופטימיזציה בשבוע, או לחלופין 7 מכירות ביום (בערך). במקרים מסוימים, זה עלול להיות לא פשוט להגיע למצב של 7 מכירות ביום, למשל כאשר מדובר במכירה של מוצרים יקרים מאוד.

על מנת להבין את העניין, נשתמש בדוגמא נוספת:

נניח שאתה הבעלים של חנות אינטרנטית לממכר שעוני יוקרה והמחיר ליחידה אחת הוא 100K דולר.

נניח עוד כי יעד ה- ROAS שלך הוא 4 (כלומר ההחזר על הוצאות הפרסום שלך בקמפיין צריך להיות פי ארבעה), שזה יעד טוב יחסית. המשמעות היא שכל מכירה של פריט (כאמור 100K דולר) מצריכה ממך להוציא תקציב פרסום של 25K דולר (או במילים אחרות ה- CPA – העלות לרכישה הוא 25K דולר).

אם כן, על מנת להגיע ליעד של 7 מכירות ביום (50 מכירות בשבוע) התקציב היומי של הקמפיין שלך צריך להיות לפחות 175K דולר (25K כפול 7) והתקציב החודשי 750K דולר (25K כפול 30). כמובן שמדובר בתקציב גבוה מאוד וכמעט בלתי אפשרי עבור רוב המפרסמים בעולם.

אם כן, במקרים כאלה קיימות שתי אפשרויות:

1. להשאיר את אירוע אופטימיזציה כ"רכישה" ולא לעמוד ביעד של 50 רכישות בשבוע.

2. להגדיר אירוע אופטימיזציה שונה – למשל "הוספה לעגלה" – והרי שהעלות ל-50 הוספות לעגלה היא פחותה וכך ניתן להצליח להגיע למס' האירועים הרצוי ולגרום לקמפיין לעבוד ביעילות.

הבעייתיות והסוגיה הלא פתורה:

אולם זה עדיין לא כל כך פשוט. אם נגדיר את אירוע האופטימיזציה כ"הוספה לעגלה" נגיע ל-50 אירועים בשבוע בעלות נמוכה יותר מאשר באירוע רכישה, אבל האלגוריתם יכוון לקהל בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להוסיף לעגלה ולא לבצע רכישה.

ככלל, אנשים מוסיפים לעגלה בקלות רבה יותר מאשר הם מבצעים רכישה, ובמיוחד כשמדובר במוצר יקר ובהוצאה כספית של סכומים גבוהים. לכן סביר שאופטימיזציה ל"הוספה לעגלה" תביא לנו הרבה מוסיפי עגלה כרוניים שנוהגים להוסיף לעגלה ובסופו של יום לא משלימים את הרכישה.

כל מוצר הוא שונה ולכל קמפיין יש להתאים אסטרטגיה מדויקת. האיזון הוא עדין ודורש מומחיות וניסיון.

קונברטינג דיגיטל הוא משרד פרסום דיגיטלי ממוקד תוצאות המתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון תחומים כגון איקומרס, יצירת לידים, קורסים דיגיטליים ועוד. השאירו פרטים או קבעו איתנו פגישת היכרות ונתקדם משם.