המדדים החשובים שחובה להכיר כשמנהלים קמפיינים בפייסבוק לאתרי איקומרס

קמפיינים בפייסבוק

במאמר זה אנו נציג ונפרט על המדדים החשובים ביותר שכל מנהל קמפיינים בפייסבוק עבור אתרי איקומרס חייב להכיר.

כמו בכל פלטפורמת פרסום דיגיטלית, הדרך היחידה לוודא שאתה ממצה את מלוא הפוטנציאל של הקמפיינים שלך בפייסבוק ומקבל תמורה מקסימלית עבור כספך היא לעקוב אחר ביצועי הקמפיין בצורה רציפה ומקצועית ולבצע שינויים ואופטימזציות בהתאם למסקנות העולות מתוך הנתונים שהתקבלו.

ישנן מאות מטריקות אותן ניתן למדוד, מה שהופך זאת לכמעט בלתי אפשרי להצליח למדוד את כולן. לכן חשוב להפריד בין עיקר לטפל ולהבין מהם המדדים המרכזיים והחשובים ביותר, על מנת שאכן נוכל לבצע מדידה שתהייה גם יעילה ואפקטיבית.

במאמר הזה נפרט מהן המטריקות אותן אנו מחשיבים לבסיסיות והמרכזיות עבור פרסום בפייסבוק לעסקי איקומרס, נסביר מה מודדת כל אחת מהן ומה וכיצד ניתן ללמוד ממנה.

בחלוקה גסה, ניתן לחלק את המטריקות הללו לשתי קבוצות עיקריות:

מדדי אינפורמציה

מדדי אינפורמציה אלה המדדים שתפקידם לספק תמונה ברורה של כל מה שמתחולל בחשבון/קמפיין/מודעה בכל הנוגע למספרים היבשים והפשוטים. ניתן לחשוב על זה כמו האפליקצייה של הבנק שלך המותקנת אצלך במכשיר שתפקידה לספק נתונים לגבי הסטטוס של חשבון הבנק שלך – כמה כסף נכנס, כמה יצא וכן הלאה.

מדדי ביצועים

מדדי ביצועים הם מדדים המבוססים בדרך כלל על מדדי האינפורמציה, אולם תפקידם הוא אינו רק לספק אינפורמציה יבשה, אלא לספק תובנות עמוקות יותר. מדדים אלה נועדו לענות על שאלות כגון "האם הקמפיין שלי רווחי מספיק?", "איזו תמונה עובדת טוב יותר?", "מהם אחוזי ההמרה מתוך כלל המשתמשים שלחצו על המודעה?" וכדומה.

כעת נצלול פנימה אל תוך המטריקות השונות, ניתן את ההגדרה של כל אחת מהן וננסה להבהיר אותה.

תקציב

בקמפייני CBO, כלומר קמפיינים בהם התקציב (Budget) היומי מוגדר ברמת הקמפיין ולא ברמת האד-סט (Ad Set), המטריקה הזו מראה את הסכום המקסימלי היומי שהקמפיין יוציא (לא בהכרח שזה הסכום שאכן ייצא כל יום, אולם יותר ממנו בוודאי שלא ייצא).

הוצאה

מטריקה זו מראה את ההוצאה הכספית שיצאה בפועל במסגרת זמן ספציפית.

צפיות

פייסבוק מגדירים impression כ"הפעם הראשונה בה מודעה הופיעה בפיד של המשתמש".

לדוגמא: כשמשתמש רואה את המודעה וממשיך לגלול את הפיד ולאחר מכן משום מה גולל אחורה ורואה שוב את אותה המודעה זה ייחשב לimpression אחד. אולם אם הוא רואה את אותה המודעה בשתי הזדמנויות שונות, הן ייחשבו כשתי impressions.

צפיות ע"י משתמשים ייחודיים

המטריקה הזו מציגה את מספר האנשים שראו את המודעה שלך לפחות פעם אחת.

ההגדרה של Reach שונה מההגדרה של impression. במקרה בו אותו אדם ראה את אותה המודעה בכמה הזדמנויות שונות זה ייחשב, כאמור, לכמה impressions אולם לReach אחד בלבד.

תדירות

מטריקה זו מציגה את את מספר הפעמים הממוצע בה הוצגה אותה המודעה לאותו אדם (בהזדמנויות שונות).

זו מטריקה שחשוב מאוד להיות עירני לגביה. Frequency גבוה מדי משמעותו שמשתמשים רואים את המודעה שוב ושוב, מה שעלול לגרום לתחושת מיאוס, עייפות קריאיטיב ולהוביל לתוצאה לא טובה.

קליקים

מטריקה זו מציגה את מספר הפעמים בהן משתמשים לחצו על לינק בתוך המודעה.

לינק יכול להיות כפתור "לקנייה", לינק לאתר שמופיע כחלק מהטקסט (קופי) של המודעה, או התמונה בה נעשה שימוש במודעה ומובילה לאתר/לעמוד המוצר.

צפיות בעמוד נחיתה

מודדת את מספר האנשים מתוך אלה שלחצו על לינק במודעה אולם גם הגיעו בסופו של דבר אל האתר עצמו.

לעיתים קרובות אדם אחד יכול ללחוץ על אותו הלינק מספר פעמים, או לחילופין ללחוץ על לינק אך להתחרט עוד קודם שהגיע לאתר/דף הנחיתה עצמו. המטריקה הזו בעצם מנקה את כל אותם Link Clicks שאינם רלוונטים ולא הגיעו לאתר עצמו ומספקת תמונה נקייה יותר של הטראפיק שנשלח בפועל לאתר על ידי המודעה.

הוספות לעגלה

מספר הפעמים בהן משתמשים שהגיעו לאתר מן המודעה הוסיפו מוצר לעגלה.

התחלת תהליך הרכישה

מטריקה זו מציגה את מספר הפעמים בהן משתמשים שהגיעו לאתר מן המודעה והוסיפו את המוצר לעגלה גם החלו בתהליך הצ'ק אאוט (בדרך כלל הכוונה היא שהם לחצו "להמשך קנייה" וכדו' והגיעו לעמוד התשלום).

הוספת פרטי תשלום

מספר הפעמים בהן משתמשים הוסיפו את פרטי התשלום.

רכישות

מציגה את מספר הרכישות שמשתמשים בצעו באתר.

המדידה של כל שלב במסע הלקוח באתר (הגעה לדף הנחיתה/עמוד המוצר, הוספה לעגלה, הוספת פרטי התשלום והרכישה) היא חשובה מאוד, שכן לעיתים קרובות היא יכולה לספק אינדיקציה במידה וישנה בעיה כלשהי בקמפיין או אפילו באתר.

לדוגמא: אם אנו רואים מספר גבוה של הוספות לעגלה ללא צ'ק אאוט כלל, זה עשוי להעיד על בעיה טכנית באתר בשלב הצ'ק אאוט שגורמת למשתמשים לנטוש את התהליך בעיצומו ולא להשלים את הרכישות.

הכנסה

מטריקה זו מציגה את כלל ההכנסות שנוצרו כתוצאה מן המודעה/קמפיין ספציפי. או במילים פשוטות יותר: כלל ההכנסות מן המכירות שנוצרו דרך פייסבוק.

רואס

היחס בין סך ההכנסות ממכירות לסך ההוצאות.

לדוגמא: אם ההוצאה על הקמפיין הייתה 100 דולר וההכנסה ממכירות היא 200 דולר, ה-ROAS יהיה 2.

עלות ל-1000 צפיות

המטריקה הזו מודדת את העלות הממוצעת עבור 1000 Impressions.

החישוב מאחורי המדד הזה הוא החישוב של העלות הכוללת (Amount Spent) חלקי מספר ה- Impressions הכולל כפול 1000.

לדוגמא: אם הוצאת $100 וקיבלת 20,000 Impressions, המחיר שלך לאלף Impressions היה $5 (100 חלקי 20,000 כפול 1,000).

כאשר הCPM גבוה מדי זה עשוי להוות אינדיקציה שהקמפיין חלש מסיבה כלשהי. אולי הקהל לא כל כך רלוונטי, הקריאייטיבים לא מספיק טובים וכדומה (תוכל למצוא מידע נוסף על הסיבות ל-CPM גבוה כאן).

אם כי חשוב להוסיף שלעיתים קרובות הסיבה ל-CPM גבוה תהיה נעוצה בביקוש גבוה לפרסום בשל אירועים כמו קריסמס, בלאק פריידיי וכו', מה שכמובן, כמו בכל מקום בו הביקוש גבוה מההיצע, גורר עליית מחירים.

יחס הקלקה

מודדת כמה אחוזים מתוך כלל ה-Impressions הקליקו על המודעה.

החישוב הוא מספר ה-Link Clicks חלקי מספר ה-Impressions. לדוגמא: אם הקמפיין השיג 50,000 Impressions ו-250 Link Clicks, אזי ה-CTR הוא 0.5% (250 חלקי 50,000).

עלות לקליק

מראה את הסכום הממוצע אותו אתה משלם עבור קליק בודד.

החישוב הוא סכום ההוצאות הכולל (Amount Spent) לחלק למספר הקליקים (Link Clicks).

לעתים קרובות המדד משמש למדידת אפקטיביות של מודעות/קמפיינים/קריאייטיב – על ידי השוואת המחיר שלהם לקליק.

עלות הוספה לעגלה

העלות הממוצעת אותה אתה משלם על מנת להגיע למצב בו משתמש מוסיף מוצר לעגלה.

מחושב על ידי חלוקת העלות הכללית (Amount Spent) במספר ההוספות לעגלה (Add to Cart).

עלות להתחלת תהליך רכישה

העלות הממוצעת להתחלה בודדת של תהליך הצ'ק אאוט על ידי משתמש.

מחושב על ידי חלוקת העלות הכללית (Amount Spent) במספר הפעמים בהן משתמשים התחילו את תהליך הצ'ק אאוט באתר (משתמשים שהיגעו מן המודעה/הקמפיין הספציפי).

עלות להוספת פרטי תשלום

העלות הממוצעת לכל פעם בה משתמש מזין את פרטי התשלום באתר.
גם כאן, הוא מחושב באמצעות חלוקת העלות הכללית (Amount Spent) בכמות הפעמים בהן משתמשים שהגיעו מן המודעה או הקמפיין הזינו את פרטי התשלום באתר.

ערך הזמנה ממוצע

ההכנסה הממוצעת מכל רכישה. מחושב באמצעות חלוקת סך ההכנסה במספר הרכישות שהתבצעו.

יחס המרה

מדד זה מחלק את מספר ההמרות (רכישות למשל) במספר כל המשתמשים שבקרו באתר.

לדוגמה: אם באתר בקרו 5,000 מבקרים והיו 500 מכירות, אזי יחס ההמרה הוא עשרה אחוז.

נניח שמעוניינים לבדוק האם שליחת משתמשים מן המודעה לדף מוצר מניבה יחס המרה טוב יותר מאשר שליחתם לדף הבית. השוואת שיעורי ההמרה של שתי מודעות זהות, כאשר אחת מובילה לדף המוצר והשנייה לדף הבית עשויה לספק תמונה ברורה יותר ותאפשר לקבל החלטות בצורה נכונה ויעילה.

עלות לרכישה

העלות הממוצעת אותה תצטרך להוציא על מנת להגיע למצב בו מתבצעת המרה (רכישה באתר). מחושב על ידי חלוקת סך ההוצאה (Amount Spent) במספר ההמרות (רכישות).

קונברטינג דיגיטל הוא משרד פרסום דיגיטלי ממוקד תוצאות המתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון תחומים כגון איקומרס, יצירת לידים, קורסים דיגיטליים ועוד. השאירו פרטים או קבעו איתנו פגישת היכרות ונתקדם משם.