5 טעויות שכדאי להימנע מהן בניהול קמפיינים בפייסבוק עבור חנויות איקומרס

ניהול קמפיינים בפייסבוק

ב-5 השנים האחרונות, אנו מנהלים מאות אלפי דולרים עבור לקוחות בתחום האיקומרס. בתקופה זו למדנו את הדברים שכדאי לעשות וגם ממה להימנע כשמפרסמים בפייסבוק. הרשו לנו לשתף אתכם ב-5 הטעויות הנפוצות ביותר שנעשות בניהול קמפיינים עבור חנויות איקומרס:

בזבוז תקציב הפרסום על קמפיינים שמטרתם איננה המרות

באיקומרס, אנחנו מוכרים מוצרים. זו הסיבה שתמיד נבחר בהמרות/מכירות (Conversions/Sales) כמטרת הקמפיין שלנו (Campaign Objective). מנהלי קמפיינים שמוציאים מעל 30% מהתקציב על קמפיינים של חשיפה למותג, מעורבות, צפייה בוידאו וכו' שוכחים את המטרה העיקרית בפעילות איקומרס שהיא מכירת מוצרים אפקטיבית.

מדידה לא מיטבית ואי שימוש בפיקסל של פייסבוק

ניהול קמפיינים בלי פיקסל מוטמע באתר זה כמו נהיגה ברכב עם כיסוי עיניים. אין שום סיכוי להצליח ולהגיע לתוצאות טובות בצורה הזאת. היום, קל מאוד להטמיע פיקסל של פייסבוק באתר ומעבר לכך כדי לשפר את המדידה ולהימנע ככל האפשר מהשפעת שינויי ה-IOS, חשוב מאוד להטמיע גם פיקסל בצד שרת (CAPI), לבצע אימות דומיין ולתעדף את אירועי ההמרות השונים (Aggregated Event Measurement).

ניהול קמפיינים בפייסבוק ללא קמפיין DPA

ניכר כי למרות שמדובר ב- Best Practice מוחלט, קיימים עדיין מנהלי קמפיינים שלא עובדים עם קמפיין DPA.  באיקומרס, קמפיין DPA הוא בוננזה אמיתית. הוא מאפשר לנו להגיע למשתמשים אשר היו בעמודי מוצר שונים ולהראות להם במודעות את אותם המוצרים בהם הם התעניינו עם הנעה חזקה לפעולה ומתן קופון הנחה. במרבית החשבונות אותם אנו מנהלים, קמפייני ה-DPA הם המוצלחים והרווחיים ביותר ולכן הם Must-Have.

ניהול קמפיינים עם תקציב חודשי קבוע

הרבה פעמים שואלים אותנו מה תקציב הפרסום המומלץ איתו כדאי להתחיל את הפעילות. התקציב ההתחלתי המומלץ משתנה בין ענפים ושווקים שונים ולכן אנו עונים בהתאם ללקוח הספציפי ותמיד מוסיפים כי חשוב וכדאי שהתקציב בפועל לא יהיה קבוע אלא משתנה ונגזר מהתוצאות ביחס ליעדים. לפני שמתחילים בפעילות, יש לקבוע  יעד חודשי להחזר על הוצאות פרסום (Target ROAS) שמבוסס על מבנה ההוצאות של הפעילות העסקית. לאחר מכן, אנו כמנהלי קמפיינים נעבוד עם תקציב הפרסום ונשנה אותו בהתאם לתוצאות ולמגבלות לוגיסטיות במידה ויש כאלה. בהינתן ואנו יכולים לייצר ולשלוח מוצר מסוים בלי הגבלה, יעד ה-ROAS שלנו הוא 3 וה-ROAS בפועל הוא 5, כדאי ונכון להגדיל את תקציב הפרסום עד לנק' בה נסיים את החודש קרוב מאוד ליעד ה-ROAS הרצוי.

קריאייטיבים בינוניים ומשעממים

הקריאייטיב הוא הג'וקר של עולם הפרסום הדיגיטלי. יקום וייפול קמפיין על הקריאייטיבים שבו. לא ניתן להגיע לתוצאות טובות בלי שיש לך קונספט קריאייטיבי אשר מסקרן ומושך את העין, תואם למסר בעמוד הנחיתה וממיר. זו יכולה להיות מודעת וידאו, מודעת תמונה, מודעת קרוסלה או מודעת קולקציה, מה שחשוב הוא שהיא לא תהיה בינונית ותיבלע בתוך אוקיינוס המודעות הענק.

קונברטינג דיגיטל הוא משרד פרסום דיגיטלי ממוקד תוצאות המתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון תחומים כגון איקומרס, יצירת לידים, קורסים דיגיטליים ועוד. השאירו פרטים או קבעו איתנו פגישת היכרות ונתקדם משם (: